جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵

روش جدید محققان برای مبارزه با تومور مغزی

روش جدید محققان برای مبارزه با تومور مغزی


📣💡📣
🔵روش جدید محققان برای مبارزه با تومور مغزی⬇
🔴 تکثیر سرطان با چاپ سه بعدی❗
🍃
🔸تیمی از محققان انگلیسی قصد دارند با استفاده از یک روش منحصربفرد به چاپ سه‌بعدی تومور مغز و سلول‌های سرطانی بپردازند تا بتوانند بر روی آن‌ها مطالعه کرده و درمان‌های دارویی مختلف را آزمایش کنند.
🍃
🔸حدود ۷۰۰ هزار نفر در آمریکا دارای تومورهای اولیه در معز و سیستم عصبی مرکزی‌شان هستند و بر اساس برآورد کارشناسان امسال ۲۵ هزار تومور مغزی اولیه بدخیم دیگر تشخیص داده می‌شود و حدود ۱۷ هزار بیمار بر اثر سرطان مغز از دنیا می‌روند. البته امید است با کمک محققان دانشگاه هریوت وات در ادینبرو بتوان با این بیماری مبارزه کرد.
🍃
🔸این محققان برای نخستین بار یک روش چاپ سه‌بعدی جدید ابداع کرده‌اند که با آن می‌توان سلول‌های تومور مغز را چاپ کرد. این سلول‌ها به سرعت و مشابه تومورهای تهاجمی واقعی رشد می‌کنند.
🍃
🔸هدف این دانشمندان، ارائه روش جدیدی برای آزمایش داروهای درمان کننده تومورهای مغزی است که به درمان‌های جدید و تسریع فرآیند داروها در بیماران منجر خواهد شد.
🍃
🔸سلول‌های سرطانی آزمایشگاهی معمولا شبیه نمونه‌های درون بدن رفتار نمی‌کنند زیرا بازسازی محیط زیستی تومور بسیار مشکل است. این امر بدان معنی است که تلاش‌های پیشین برای رشد و آزمایش این سلول‌ها، اطلاعات ارزشمندی در اختیار دانشمندان قرار نداده‌اند.
🍃
🔸محققان اکنون امیدوارند که روش آنها با بازسازی محیط درون بدن بتواند رشد سلول‌های سرطانی در مغز بیماران را بهتر شبیه سازی کرده و تجربیات سودمندتری در اختیار دانشمندان قرار دهد.